2012. december 3., hétfő

nekem Nyócker!

Én ugyan a "kilencbe'" jártam, a "Franzstadtba" 7 éven keresztül, de- vagy éppen ezért - közelinek éreztem a témát. Rajzos és rajzfilmrajongó lévén (Rajz és vizuális kultúrából van az érettségim) már régóta meg szerettem volna nézni a Nyócker! című alkotást, ami egyébiránt 2005-ben Európa Legjobb Rajzfilmje díjat hozott kis hazánknak.
Nem az a minden hétvégén megnézném, de nem is egyszer nézhető. A történetet magát már Shakespeare lejegyezte (Sok hűhó semmiért), nekem kifejezetten tetszett az "én inkább a lányokat szeretem"-fricska. Végre nem egy "belzúgtam, megszedtem magam s nagy harcok árán enyim a csaj"- történet. Ezért olyan valóságos. 
A zenéjét CD-n nem venném meg és nem hallgatnám rongyosra -sorry én ilyen vagyok,( kinek a pap, kinek a papné)....- viszont nagyon odaillő, ilyen téma alá mégse keverhet az ember Mozartot. 
A grafikája nagyon tetszik, szeretem a ronda,de kifejező rajzokat, az animációs technika egyedi, bár nekem bevillant a '90-es évek Uborkája is (politikai bábkabaré volt anno). A többnyire azonos hangú és arcú karakterek ötlete zseniális. 
Kiemelendő momentum számomra, mikor az elején, mikor valakihez hozzákerül az alapesetben Deák Ferenc arcképével díszített fizetőeszköz (lopva B. Petrától a kifejezést utólagos engedelmével), akkor az új tulaj arcmása feszít rajta. 
Összességében jó kis mozi ez, realisztikus, kiélezett.

2 megjegyzés:

  1. tyű, egyszer valamikor már nem is tudom hol bele néztem, de már nem rémlik.......
    ha rajzos oldaról beszélünk rajzfilmekről, ami engem lenyűgözött a Belleville Randevú!

    kb. 1 percnél kezdődik a zene
    http://www.youtube.com/watch?v=NmoWUdzHISM
    cukik ahogy partyznak az öregasszonyok!

    és mi mindenre jó egy hűtő, újságpapír, porszívó és a többi...
    http://www.youtube.com/watch?v=nFa96dBT9VE

    :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is mondd, arról külön bejegyzés lesz, imádom azt a filmet, a kifejező grafikáját....

      Törlés